با سلام و درود خدمت فروشندگان محترم

لطفا در صورتی که تمایل به فروش کالا در سایت فروشگاه دایون دارید ، قوانین فروش را با دقت و کامل مطالعه بفرمایید .

ثبت نام به عنوان فروشنده در سایت فروشگاه دایون به منزله ی تایید و پذیرفتن کلیه شرایط و مقررات فروش می باشد .

اساس کار دایون برپایه ی فراهم کردن رضایت مشتری است و عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود.

عملکرد فروشندگان بر اساس قوانین سنجیده خواهد شد و فروشندگانی که از استاندارد مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و در صورت تکرار با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد.

قوانین و مقررات فروش در سایت دایون

1- قیمت کالا :

قیمت کالا همان قیمت مصوب و رسمی کالاست که روی آن درج شده است. از قیمت‌گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالاهایی که “قیمت مصرف کننده” روی آنها درج شده و یا تغییر قیمت دستی آن خودداری کنید.

کالاهایی که قیمت روی آنها درج نشده، اما دارای قیمتی مشخص و رایج هستند، باید با قیمت‌های مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمت‌گذاری شوند.

از قرار دادن قیمت‌های غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب می‌شود، خودداری کنید.

جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف، کالا غیر‌فعال شده و مبلغ کلیه کالاهای فروخته شده دارای تخلف به هر تعداد که باشد به نفع فروشگاه و مشتری ضبط خواهد شد . در صورت تکرار منجر به بسته شدن پنل فروشنده و قطع همکاری خواهد شد.

2- فروش کالای غیر اصل یا دارای نقص فنی :

فروش کالای غیر اصل به جای اصل اکیدا ممنوع است. اگر کالا از نظر جعبه، بسته‌بندی، جنس، کیفیت و … با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌ی قانونی) که کالاهای اصل را به‌فروش می‌رسانند مغایرت داشته باشد، کالا باعنوان “غیراصل” شناخته می‌شود.

همچنین اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از کالا در فروشگاه دایون وجود ندارد.

همچنین توصیه می‌‌شود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و فروشگاه دایون از فروش کالاهای بی‌کیفیت  و دارای نقص فنی اکیدا خودداری کنند.

نکته : کلیه کالاهای داخل سایت اعم از کالاهای بدون گارانتی و کالاهای دارای گارانتی رسمی و شرکتی دارای هفت روز گارانتی اصالت و سلامت دایون می باشند و فروشندگان موظف به تضمین اصالت و سلامت کالای خود در فروشگاه دایون می باشند .

جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف در فروش کالای غیر اصل یا دارای نقص فروشنده موظف به پرداخت جریمه‌ای معادل با قیمت کالا فروش رفته ضربدر تعداد کل فروخته شده از آن کالا از ابتدا‏ خواهد بود و دایون مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده می باشد.

3- فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر :

فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف کننده مضر هستند ممنوع است.

جریمه: در صورت فروش ، کلیه خسارت های دایون به اضافه ارزش کالا از حساب فروشنده خاطی کسر خواهد شد.

4- هزینه ی ارسال :

فروشندگان می توانند کالای سفارش داده شده را حداکثر تا 24 ساعت به دایون تحویل داده و بسته بندی و ارسال آن را تماما به ما بسپارند .

نکته : هزینه ی بسته بندی و ارسال برای هر سفارش ثبت شده رایگان می باشد .

در صورتی که فروشنده خواهان ارسال سفارش توسط خود باشد ، ضمن بسته بندی صحیح و اصولی سفارش ، وظیفه دارد اقدام به  درج نام و آدرس فروشگاه اینترنتی دایون بر روی بسته بندی کند.

نکته : فروشنده تنها حق ارسال کالای سفارش داده شده را دارد و قراردادن هرگونه کالا ، وسیله و یا نوشته ای در بسته بندی تخلف محسوب شده و شامل جریمه خواهد بود.

جریمه : در صورت مشاهده و احراز تخلف ، فروشنده موظف به پرداخت جریمه معادل قیمت کالای فروخته شده ضربدر تعداد فروش رفته خواهد بود.

5- لغو سفارش مشتری :

از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. در‌صورت موجود بودن کالا در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، کالا را غیر فعال کند.

جریمه در صورت لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایل زیر:

    عدم موجودی کالا در انبار فروشنده

    فروش کالاهای ممنوعه

    تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده

    اشتباه در قیمت‌گذاری

جریمه موارد ذکر شده معادل است با:

    لغو سفارش تا 24 ساعت بعد از زمان نهایی شدن سفارش به هر یک از دلایل بالا = قیمت کالای سفارش گذاری شده

    لغو سفارش بعد از ۲۴ ساعت از زمان نهایی شدن سفارش به هر یک از دلایل بالا =قیمت کالای سفارش گذاری شده ×2

     حداقل میزان جریمه برای تمام موارد بالا ۱۰،۰۰۰ تومان میباشد.

برای جلوگیری از لغو سفارشات مشتریان به نکات زیر توجه فرمایید:

    از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت  جدا خودداری کنید (قرار دادن موجودی نادرست در پنل).

    قیمت کالاها را صحیح وارد کنید تا ناچار به لغو سفارش نشوید.

    سفارشات مشتریان را به موقع ارسال کنید، تاخیر بیشتر از یک روز منجر به لغو سفارش خواهد شد.

6- ارسال به موقع سفارش مشتریان :

فروشندگان موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ  ثبت سفارش 24 ساعت مهلت تحویل می باشد) به دست مشتریان برسانند.

برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت جدا خودداری کنید.

اگر فروشنده ناچار به تهیه‌ی کالا هم‌زمان با دریافت سفارش است، مدت زمان ارسال کالا به مشتری در سایت باید با محاسبه‌ی زمان تهیه‌ی کالا توسط فروشنده درج شود.

همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروشندگان را به‌روز و مطابق با واقعیت درج کند.

جریمه: جریمه‌ی تاخیر در ارسال کالا (از تاریخ مقرر تا تحویل به دایون)

الف) کمتر از دو روز تاخیر، نیم درصد کمیسیون

ب) بیشتر از دو روز تاخیر، تمام درصد کمیسیون

7- مغایرت کالای  ارسالی به دایون :

ارسال کالا یا محموله‌ای که به دلیل هر نوع مغایرت (بدون لیبل یا برچسب صحیح، رنگ، بسته‌بندی، محتوا و مشخصات فنی و …) زمان تحویل کالا در بخش ورود کالا مغایرت برایشان ثبت شده‌ باشد.

جریمه: جریمه مغایرت در ورود کالا برای هر کالای دارای مغایرت 1000 تومان است .

8- کالاهای مرجوعی :

درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود:

    مشکلات فنی / معیوب بودن کالا

    مغایرت محتوا

    مغایرت رنگ

    کسری اقلام همراه کالا

    کالای استفاده شده

    کالای غیر اصل (تقلبی)

    عدم اعمال تخفیف

    قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است

    آسیب فیزیکی کالا با بسته‌بندی سالم

    اتمام مدت گارانتی / اشکال در مدت گارانتی

    ایراد یا اشکال در کارت گارانتی / کارت گارانتی نامعتبر

    عدم وجود کارت گارانتی

جریمه: جریمه‌ی مرجوعی کالا به دلایل ذکر شده، معادل قیمت کالای سفارش‌گذاری شده (حداقل ۱۰۰۰۰۰ ریال – حداکثر ۵۰۰۰۰۰۰ ریال) میباشد.

نکته : فروشندگان موظف هستند در مورد باز پس‌گیری و تعیین تکلیف کالاهای مرجوع شده اقدامات لازم را نسبت به تحویل کالا از دایون انجام دهند

در صورتی‌که حداکثر تا 15 روز پس از اعلام، فروشنده جهت دریافت و استرداد کالاهای مذکور اقدام ننماید، دایون مسئولیتی جهت نگه‌داری این نوع کالاها نخواهد داشت.

9- حق کمیسون فروشگاه دایون :

کمیسیون دریافتی فروشگاه دایون بسته به نوع دسته بندی کالا شامل مد و پوشاک ، لوازم الکترونیکی و دیجیتال ، لوازم منزل ، پوشاک ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، کتاب و لوازم التحریر ، موسیقی و هنر و … متفاوت بوده و بعد از ثبت نام به فروشگاه اعلام خواهد شد.

برای فروشگاه های نمونه و با فروش بالا حق کمیسیون دارای انعطاف به نفع فروشنده خواهد بود.

کمیسون دریافتی به ازای فروش هر کالا در سایت از مبلغ کالا کم و باقیمانده بعد از سپری شدن گارانتی اصالت و سلامت دایون به حساب فروشگاه واریز خواهد شد.

10- اخذ مالیات و عوارض کالا :

فروشنده موظف به پرداخت 9 درصد از قیمت کالا به عنوان مالیات و عوارض می باشد. که این مبلغ همزمان با مبلغ کمیسیون تجمیع و از سفارش کم و باقیمانده در زمان تصفیه حساب به حساب فروشنده واریز خواهد شد .

11- تغییر قوانین :

فروشگاه دایون می تواند در هر زمانی اقدام به تغییر بندهای مقررات و قرارداد فروش خود کند. و آن را از طریق پنل فروشندگان و قسمت اطلاعیه ها ، به اطلاع فروشندگان خواهد رساند. که به منزله ی ابلاغ به فروشنده می باشد. فروشندگان متعهد هستند تمامی اطلاعیه ها را با دقت مطالعه نموده و طبق آن عمل نمایند. تغییرات به طور خودکار روی پنل اختصاصی فروشنده قرار گرفته و به منزله ی اصلاحیه و الحاقیه قرارداد محسوب شده و فروشنده متعهد به رعایت مقررات به روز شده می باشد و نیاز به هیچگونه تشریفات دیگری جهت امضا و ابلاغ نمی باشد.

12- تایید فروشندگان :

فروشندگان به جهت تایید فروشندگی خود در سایت فروشگاه دایون موظفند بعد از طی مراحل ثبت نام ، فرم قرارداد موجود در پنل فروشندگی ، قسمت اطلاعیه ها را دانلود و سپس چاپ و تکمیل نموده و پس از اسکن ، به همراه مدارک زیر بر اساس شخصیت حقیقی و یا حقوقی خود ، به آدرس ایمیل support{at}dayon.ir  ارسال نمایند.

شخص حقیقی : 1-  اسکن از تمام صفحات شناسنامه 2- اسکن پشت و رو از کارت ملی 3- اسکن تاییدیه آدرس (آدرس ثبت شده در سایت) از اداره پست

شخص حقوقی: 1- اسکن از اساسنامه شرکت 2- اسکن از آخرین تغییرات شرکت 3- اسکن از آگهی روزنامه رسمی 4- اسکن از مدارک شناسایی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره

Close سبد خرید
Close علاقه های شما
بازدید شده Close

Close
دسته ها
دسته بندی ها