چرا بدلیجات از جنس استیل را انتخاب کنیم؟

در بازار جواهرات و بدلیجات و لوازم جانبی ، از آلیاژهای زیادی برای ایجاد انگشتر ، دستبند ، گردنبند ، و .. استفاده می شود مانند نقره ، طلا ، استیل ، پالادیوم ، رادیوم ، مس ، برنج و .. 

سوالات زیادی در مورد بدلیجات از جنس استیل وجود دارد. بنابراین ، برای از بین بردن ترس های شما ، یک قدم به جلو برداشتیم و یک تحقیق در مورد بدلیجات استیل و اجزای آن انجام دادیم.

Stainless Steel یا فولاد ضد زنگ یک فلز بسیار متداول در همه زمینه های زندگی خانگی و صنعتی است ، که این به دلیل ویژگی های ضد زنگ بی نظیر آن می باشد.
این آلیاژ ترکیبی از آهن ، کروم ، نیکل و کربن و … است که برای اطمینان از تشکیل یک لایه سطحی خود بازسازی کننده که آن را ضد زنگ می کند ، ضروری است.

کروم و کربن اجزای فولاد هستند. فولادهای ضد زنگ فولادهایی هستند که کروم به آنها اضافه شده است.

بر اساس استاندارد اروپایی EN 10088-13 ، یک فولاد در صورتی در فولاد ضد زنگ طبقه بندی می شود که حداقل 10.5 درصد وزن آن کروم و حداکثر 1.2 درصد نیز کربن داشته باشد که از تشکیل کاربیدهای مضر  جلوگیری می کند.

یک جزء دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد و آن نیکل است. نیکل آلیاژ را یکدست می کند. و ویژگی های انعطاف پذیری و ضربه پذیری را به ارمغان می آورد.

این مقررات برای جواهرات و بدلیجات بسیار مهم است زیرا میزان انتشار نیکل که از فلزات خارج می شود نباید از 0.2 میکروگرم بر سانتی متر مربع در هفته تجاوز کند. در نتیجه ، اکثر آلیاژهای حاوی نیکل حذف شده اند. اما برخی از آنها هنوز مجاز هستند ، مانند فولاد ضد زنگ.

استیل یا فولاد ضد زنگ جزء معدود آلیاژهایی است که تماس آن با زخم مجاز است ، بنابراین به آن فولاد جراحی نیز میگویند.

از منگنز نیز به عنوان جایگزین نیکل استفاده می شود. همچنین سری خاصی از آلیاژهای فولاد ضد زنگ نیز بدون عنصر نیکل توسعه داده شده است. مانند موارد زیر:

مولیبدن و مس در اکثر محیط های خورنده ، به ویژه آنهایی که اسیدی هستند (مانند عرق بدن) مقاومت را افزایش می دهند.

تنگستن مقاومت در برابر درجه حرارت بالا را در فولادهای ضد زنگ را بهبود می بخشد.

تیتانیوم از تغییر ساختارهای متالورژی در حین کار با حرارت بالا، به ویژه در هنگام کار جوشکاری جلوگیری می کند.

نیوبیوم دارای نقطه ذوب بسیار بالاتری نسبت به تیتانیوم است و خواص مشابهی دارد.

سیلیکون نیز در بعضی موارد استفاده می شود که در مقاومت در برابر اکسیداسیون نقش دارد.

آیا نیکل برای سلامتی و محیط زیست مضر است؟ و آیا استیل ضد حساسیت است؟

نیکل تشکیل دهنده این آلیاژ عنصر حساسیت زا است. آما در کل آلیاژی که فولاد ضد زنگ را تشکیل می دهد بسیار قوی است و انتشار نیکل را محدود می کند. ذرات نیکل در آلیاژ به دام افتاده اند ، بنابراین به شدت به سایر عناصر متصل هستند و منتشر نمی شوند.

این واقعیت که نیکل آزاد نمی شود ، Stainless Steel یا فولاد ضد زنگ را به یک فلز ضد حساسیت تبدیل می کند که باعث تحریک پوست نمی شود. 

مزایای Stainless Steel یا فولاد ضد زنگ:

فولاد ضد زنگ دارای مزایای زیادی است از جمله شکل پذیری ، قابل حکاکی بودن ، ضد حساسیت (البته جز در موارد بسیار نادر) که هیچ واکنشی روی پوست ایجاد نمی کند ، بدون خوردگی و نیکل را در محیط آزاد نمی کند و …

انواع بدلیجات و جواهرات استیل:

بدلیجات استیل شامل ست و نیم ست ، گردنبند ، دستبند ، حلقه و انگشتر و … می باشد.

Stainless Steel یا فولاد ضد زنگ را می توان در سه رنگ نقره ای ، طلایی و مسی ساخت.

برای کسانی که عاشق طلای زرد هستند ، می توانید بدلیجات استیل رنگ طلا را انتخاب کنید. در فروشگاه دایون می توان انواع بدلیجات و جواهرات را برای همه سلیقه ها پیدا کرد.

حساسیت به بدلیجات

دیدگاهتان را بنویسید

پست های مرتبط

سبد خرید
Close علاقه های شما
مقایسه کالا (0 کالاها)
مقایسه کالا
مقایسه کالا
مقایسه کالا
مقایسه کالا
دسته بندی ها